Pentru a conduce cu succes o afacere, ar trebui mai întâi să te concentrezi pe definirea obiectivelor și a strategiei de dezvoltare. Astfel, vei determina mai ușor ce dorești să realizezi și cum să pui în aplicare planul. O strategie de business eficace oferă o direcție de dezvoltare  afacerii tale, planifică modul de utilizare a resurselor și asigură reziliența necesară în cazul modificărilor neașteptate. 

Cum formulăm obiectivele strategice

Scopul principal al afacerii este de a obține venituri cu eficiență operațională. Pentru a atinge acest obiectiv, ai nevoie de o abordare holistică, care să cuprindă toate aspectele principale ale afacerii, inclusiv piețele pe care dorești să intri, produsele și serviciile pe care le oferi și segmentele de clienți pe care le țintești. Combinarea acestor aspecte în strategia de business îți va oferi o direcție de dezvoltare pe termen lung.

MAI MULT

Viziunea și misiunea sunt temelia pentru elaborarea obiectivelor strategice de dezvoltare a afacerii. Obiectivele strategiei reflectă ceea ce dorești să realizezi și argumentează existența afacerii tale, de aceea este important să aliniezi obiectivele strategice cu viziunea, misiunea și valorile întreprinderii. 

Este important să conștientizezi că obiectivele pe care le stabilești vor influența vectorul de dezvoltare al afacerii.

MAI MULT

Stabilește obiective SMART pentru a putea crea concepte posibile de executat când dezvolți strategia de business. Este important să ții cont de capacitățile și capabilitățile echipei, resursele implicate, termenii de timp disponibili atunci când formulezi obiectivele strategice.

Strategia de business

O strategie de business este un plan care descrie modalitatea de a atinge obiectivele afacerii: cum, bazându-te pe punctele forte ale afacerii, să te poziționezi prin avantaje competitive pe piețele de desfacere și în cadrul lanțului valoric, să identifici resurse financiare, umane și de timp necesare și să motivezi spre executarea acțiunilor în direcția îndeplinirii obiectivelor și îmbunătățirea performanței.

Strategia de business se focusează pe toate aspectele afacerii, de aceea ar trebui să fie aliniată modelului de business. De exemplu, va descrie segmentele cheie de piață (atât pentru clienți, cât și pentru furnizori), cum ar trebui să gestionezi concurența, să analizezi nevoile clienților și să comunici cu părțile interesate interne și externe. Scopul strategiei este de a ghida creșterea pe termen lung și a asigura durabilitatea afacerii tale.

MAI MULT

Este important să ai o strategie de dezvoltare, deoarece oferă angajaților tăi un sentiment de scop comun atunci când este necesar să intervină pentru a sprijini creșterea afacerii.

 Este oare strategia ta de business una care rezonează cu abordarea comună pentru afacerea ta?


Articolul următor