Un comerciant cu amănuntul vinde un produs prin două canale diferite: un magazin fizic și un site web online. Site-ul web a fost deschis recent, astfel încât majoritatea eforturilor operaționale au fost încă îndreptate către locația fizică. Retailerul a observat un număr semnificativ mai mare de vânzări online decât în magazin.

Retailerul a auzit despre „regula 20/80” (în teoria economică, Principiile Pareto), ceea ce înseamnă că 20% din intrări ar trebui să genereze 80% din rezultate. Retailerul a constatat că o singură intrare (din 20) consumă 50% din efortul întreprinderii, dar generează doar profituri marginale (sub 10% din toate profiturile). Prin urmare, intrările (aprovizionare, ore de muncă, costuri de funcționare și așa mai departe) pentru aceste profituri au fost reduse semnificativ și redirecționate către alte canale de vânzare mai profitabile.

În ciuda îmbunătățirilor, regula 20/80 nu a fost atinsă imediat. După modificarea inițială, raportul a fost în jur de 30/70, dar comerciantul cu amănuntul era acum conștient de valoarea care l-a ajutat să țină evidența selectării intrărilor și produselor potrivite pentru a obține rezultate de afaceri mai profitabile.