Avantajele digitalizării pentru afacere 

Întreprinderile și clienții optează din ce în ce mai mult pentru modele și canale digitale de afaceri. Înainte de a transpune afacerea ta în lumea digitală, ar trebui să înțelegi beneficiile și aspectele cheie ale acestui model de afacere.

Lumea digitală: construirea unei afaceri reziliente și de succes

Deși digitalizarea afacerii tale, adică activarea, îmbunătățirea sau transformarea procesului de afaceri prin utilizarea tehnologiilor digitale (de exemplu Soft-uri, Echipamente electronice) și a datelor deigitale, poate implica investiții inițiale și o creștere a costurilor, dacă se soldează cu succes, digitalizarea are multe beneficii, inclusiv: 

creșterea veniturilor prin penetrarea a noi  piețe regionale și globale; 

crearea unei rețele mai apropiată cu clienții, adesea măsurată prin creșterea indexului de recomandare de către clienți (Net Promoting Score, NPS);

accelerarea procesului de introducere a produsului pe piață;

creșterea profitului în baza veniturilor îmbunătățite și costurilor optimizate; 

rată mai mare de retenție a clienților prin metode facile și directe de abordare a acestora; 

rată mai mare de retenție a angajaților datorată unei satisfacții generale sporite în ceea ce privește modul de conduce afacerea.

Întreprinderile care investesc în tehnologii, soluții IT și digitalizare tind să fie mai agile. Aceasta se întâmplă deoarece digitalizarea merge, de obicei, mână în mână cu structuri organizaționale mai flexibile. Drept urmare, întreprinderile sunt capabile să se adapteze cu ușurință la noi provocări și evenimente neașteptate. Modul digital de a conduce afacerea permite reacția rapidă la schimbările pieței, construind reziliență.

Dacă consideri o trecere a afacerii pe online, reține că digitalizarea presupune nu doar achiziționarea și implementarea instrumentelor digitale și a software-urilor IT. Aceasta presupune transformarea întregii întreprinderi, inclusiv a modelelor operaționale și a oamenilor. 

Devino sustenabil

Transformarea digitală a întreprinderii tale va contribui la conferirea rezilienței și asigurarea sustenabilității acesteia. Digitalizarea și sustenabilitatea reprezintă două influențe puternice a pieței în mediul ÎMM-urilor. Procesele digitale bine puse la punct vor contribui la dezvoltarea unei abordări ecologice și sustenabile a întreprinderii prin reducerea deșeurilor. Pe lângă o identificare a impactului afacerii tale asupra mediului, acest lucru te ajută la accesarea de clienți noi și la ecologizarea afacerii. Pentru mai multe informații, poți accesa următoarea adresă. Tehnologiile inteligente nu sunt întotdeauna costisitoare. ÎMM-urile, în special, cele sustenabile și eficiente, se pot baza pe aplicații ușor disponibile (și ieftine). Acestea aproape întotdeauna economisesc resurse financiare pe termen lung.

Câteva dintre beneficiile tipice pentru mediul înconjurător și sustenabilitatea afacerilor digitale includ:

reducerea hârtiei, sau și mai general, a amprentelor de carbon și deșeuri; 

procese mai rapide și mai eficiente, care utilizează resurse puține; 

soluții digitalizate de producere și de fabricare pentru îmbunătățirea eficienței afacerii, reducerea deșeurilor și producerea mărfurilor și serviciilor ecologice.

Noile generații de clienți și angajați tind să aleagă produse ecologice și, respectiv, preferă să lucreze pentru companii sustenabile. Din perspectiva imaginii și a reputației, creșterea atractivității pentru acești potențiali clienți și angajați va contribui la maximizarea profitului în viitor și la mărirea cotei pe piață. 

Pentru mai multe informații despre strategia ecologică și cea de sustenabilitate, poți accesa următoarea adresă.

Suplimentar avantajelor ecologice, întreprinderile ce implementează soluțiile digitale au, de asemenea, eficiență în planificare și bugetare. Prin prognozarea mai exactă a cererii pentru produsele lor, aceste întreprinderi sunt în măsură să aloce resursele în mod eficient. Spre exemplu, dacă un model prezice o cerere mai ridicată pentru porumb decât pentru grâu, o întreprindere producătoare poate folosi această informație pentru a planta mai mult porumb. Astfel, acesta va putea să-și  mărească profitul prin vânzarea unei cantități mai mari de produs și să minimizeze cantitățile de produse nevândute, care ar fi putut deveni deșeuri. 

Sustenabilitatea reduce impactul asupra mediului și întărește performanța operațională și reziliența întreprinderii. Investițiile în instrumente digitale pot contribui la reducerea consumului de resurse necesare întreprinderii. De asemenea, astfel de investiții duc la previzibilitate și reacție eficientă la viitoarele necesități.  

Articolul următor