Gestionarea și monitorizarea finanțelor
Află importanța gestionării poziției tale financiare, pregătirii planurilor și rapoartelor, precum și monitorizării periodice a finanțelor.
Asigură-te că păstrezi finanțele personale separate de finanțele din afacere.
Planificarea și monitorizarea finanțelor
Planificarea și monitorizarea financiară te va ajuta să prevezi și să abordezi potențialele problemele din afacerea ta.
Planificare Financiară
Un cadru de planificare a afacerii integrat pe orizontală și pe verticală îți poate ajuta afacerea să învețe din experiența sa trecută, să își urmeze obiectivele și să creeze funcții de afaceri interconectate care să funcționeze eficient. De asemenea, ajută afacerea să seteze funcții interdependente și eficiente în plan operațional. Reunește planurile strategice ale funcțiilor operaționale pentru a sprijini analiza în timp real, raportarea și procesul de luare a deciziilor și integrează-le în jurul planurilor operaționale, apoi transpune-le în planuri financiare.
Planul de afaceri
Planul de afacere (sau business plan) este un instrument util de gestionare și planificare a afacerii și poate fi elaborat la orice etapă de dezvoltare a afacerii pentru că ajută să ai o claritate cu privire la direcțiile și strategia de dezvoltare, precum și să asiguri finanțare suficientă și lichiditate financiară. La fel, un plan de afaceri bine pregătit te va ajuta să eviți pierderile provocate de proiectele neviabile înainte ca ele să aibă o finalitate.
Elaborează un plan formal de afaceri, prezentând un plan strategic și un plan operațional. Evaluează stabilitatea financiară și identifică variabilele care vor avea impact asupra veniturilor și costurilor.
Descarcă modelul financiar potrivit pentru afacerea ta.
Planul Financiar
Un plan financiar este o investiție în viitor. O planificare eficientă îți poate ajuta afacerea să obțină securitate financiară pe termen lung, deci ar trebui să începi planificarea financiară cât mai curând posibil.
Procesul de planificare financiară ar trebui să includă stabilirea scopurilor și obiectivelor, precum și planificarea și bugetarea fluxului de numerar.
Pentru a crea un plan financiar, trebuie să furnizezi o evaluare detaliată a afacerii, inclusiv:
● scopuri
● strategii
● planuri de acțiune
● alocări de resurse și venituri preconizate
● categorii de cheltuieli.
Dacă există deficiențe de resurse, furnizează un plan prevăzând felul în care acestea vor fi depășite.
Este important să nu confunzi planul financiar cu situațiile financiare. Spre deosebire de situațiile financiare, un plan financiar include situații estimate în baza performanței anterioare, dar nu oferă rezultate financiare reale.
Monitorizarea activității comerciale
Examinează procesele în mod continuu pentru a te asigura că acestea sunt în pas cu inovația și asigură performanțe înalte. Bugetarea și raportarea financiară sunt câteva dintre procesele esențiale din orice afacere.
Bugetele sunt importante, deoarece îți permit să urmărești operațiunile și să asiști la planificare și analiză atunci când este întreprins un exercițiu de afaceri. Rapoartele de monitorizare care examinează rezultatele față de reale de buget ar evidenția orice abatere de la scopurile sau obiectivele planificate și îți va permite să întreprinzi măsuri corective.
Analizează în mod regulat performanța financiară a afacerii tale și ține cont de semnalele de avertizare timpurie pentru a identifica la timp dificultățile financiare și pentru a lua măsurile corespunzătoare.
Evidența financiară
Evidența corectă a conturilor constituie baza pentru decizii financiare solide și cresc credibilitatea în fața investitorilor. Prin urmare, acestea sunt importante pentru orice afacere. Trebuie să iei în considerare modul și perioada în care vei duce evidența informației financiare.
Având informații financiare detaliate și exacte pe care le poți accesa cu ușurință, aduci beneficii importante pentru afacerea ta:
— Analiza reală a performanței întreprinderii și menținerea sustenabilității financiare
— Îndeplinirea obligațiilor fiscale cu exactitate și la timp
— Atragerea investitorilor
— Luarea unor decizii mai bune pentru afacerea ta
Asigură-te că evidența contabilă și fiscală este dusă în conformitate cu legile și reglementările relevante.
Evidența contabilă manuală
Evidența contabilă manuală reprezintă evidența contabilității prin înregistrări pe hârtie, care se păstrează pe durata perioadei indicate în anexa la Instrucțiunea privind aplicarea Indicatorului. În acest caz, se folosesc registre care pot fi cumpărate de la un magazin de birotică și sunt utilizate dacă nu puteți configura contabilitatea digitală.
Evidența contabilă digitală
Evidența contabilă pe suport electronic poate fi efectuată fie pe foi de calcul, cum ar fi Excel, fie utilizând softuri dedicate sau platforme web, cum ar fi 1C.
Evidența contabilă digitală este una din modalități spre a-ți digitaliza afacerea. Află și alte aspecte importante despre digitalizare.
Păstrarea Documentelor
Atât în cazul evidenței manuale cât și digitale a contabilității, este important să păstrezi informațiile și rapoartele într-o locație sigură. În timp ce registrele trebuie păstrate într-o locație fizică, cărțile electronice sunt de obicei păstrate pe servere securizate. Forma și timpul de păstrare obligatoriu este diferit în funcție de tipul documentelor care se păstrează. De exemplu, registrele contabile se păstrează 6 ani, iar în
cazuri de litigii - până la pronunțarea hotărârii
definitive și irevocabile; registrele de evidență a contractelor însă se
păstrează 5 ani.