Cerințe legale pentru digitalizarea afacerii

Când accezi în lumea digitală, există cerințe legale suplimentare care ar putea fi aplicabile afacerii tale.

Comerț electronic

Înainte de a lansa platforma ta de comerț electronic, ar trebui să verifici necesitatea obținerii licențe sau permise speciale pentru a vinde produsele sau presta serviciile în domeniul online. Acest lucru se aplică în special produselor perisabile sau care trebuie păstrate la temperaturi scăzute. Această cerință se poate datora faptului că autoritățile doresc să țină evidența lanțului de aprovizionare până când produsele ajung la consumatorul final, asigurându-se că controalele nu mai relaxate pentru vânzările prin intermediul platformelor online. Chiar dacă afacerea este în întregime online, autoritățile ar putea dori să inspecteze depozitele în care sunt stocate produsele și să aibă o adresă la care să trimită orice notificări.

Alte produse, cum ar fi băuturile alcoolice pot necesita, de asemenea, permise suplimentare dacă sunt lansate online, deoarece autoritățile doresc să fie sigure că aceste produse nu sunt disponibile pentru consumatorii minori și că există controale adecvate.

Atunci când se vinde online, poate fi necesar să afli și regulile locale privind încheierea acordurilor electronice, protecția datelor și protecția consumatorilor.

Documente electronice și semnături electronice

Dacă afacerea ta este în întregime online, va trebui să te asiguri că ai un sistem funcțional pentru semnarea digitală a documentelor și recunoașterea legală a acestora.

Există mai multe definiții și opțiuni pentru ceea ce poate constitui o semnătură electronică:

făcând click pe butonul "Accept" de pe o pagină web

lipirea unei semnături sub formă de imagine într-un contact electronic

utilizarea unei platforme web de semnătură electronică pentru a o genera

o semnătură digitală utilizând tehnologia de criptare cu cheie publică și susținută de un certificat digital de la un furnizor (sau de la o terță parte de încredere) care verifică identitatea semnatarului (de exemplu, platforme de semnături precum MSign).

MAI MULT
 

Considerații cheie cu privire la semnăturile electronice 

Întreprinderile ar trebui să se asigure că au fost îndeplinite anumite cerințe pentru a garanta valabilitatea semnăturilor electronice folosite, inclusiv:

—  Intenția: cealaltă parte trebuie să fi intenționat să semneze și să fie legată juridic de document.

—  Dovezi: compania trebuie să păstreze dovezi că cealaltă parte a încheiat acordul, împreună cu conținutul acordului. Toate apelurile telefonice, e-mail-urile și scrisorile ar putea fi utilizate în procedurile legale dacă valabilitatea semnăturii ar fi vreodată pusă în discuție.

—  Înțelegere: asigurarea faptului că cealaltă parte nu intră în tranzacție fără a înțelege ceea ce face. Orice întreprindere ar trebui să aibă măsuri de protecție pentru clienții mai vulnerabili.

—  Securitate: luați în considerație măsurile pentru a oferi confort în ceea ce privește securitatea și fiabilitatea; de exemplu, măsuri suplimentare anti-fraudă.

—  Claritate: clarificați celorlalte părți tipul documentului și care va fi efectul acestuia.

Discută cu cealaltă parte cum pot fi semnate documentele relevante, cum pot fi schimbate documentele și ce tip de semnături sunt permise.

MAI MULT