Cumpărarea și vânzarea online
Odată ce ai evaluat că afacerea ta este gata pentru lumea digitală și ai asigurat suportul tehnic necesar pentru a continua, este timpul să înțelegi lumea vânzărilor în mediul online și a comerțului electronic dincolo de a-l vedea doar ca un punct adițional de vânzare.
Înțelegerea fundamentelor vânzării și cumpărării online
Ca și cu alte canale de vânzare, clienții reprezintă nucleul afacerii în mediul online. Înțelegerea beneficiilor și oportunităților, împreună cu provocările cheie și riscurile comerțului electronic, este importantă pentru a ajunge la clienți cu serviciile și produsele corespunzătoare.
Dacă te gândești să faci vânzări online prin intermediul platformelor de comerț electronic existente, accesează sfaturile de aici, care îți vor fi folositoare.
Considerații cu privire la vânzările din comerțul electronic
În timp ce comerțul electronic este un trend global în creștere, frecvențele și comportamentele de cumpărare variază în funcție de locații geografice, produse și generații. Ia în considerare acest lucru în vânzările online. Aceasta poate determina dacă produsele întreprinderii vor ajunge la clientul potrivit, în regiunea potrivită și acolo unde există o audiență online pentru produsele și serviciile tale.
Pentru a ajunge la clienții potriviți prin canalele potrivite, trebuie să utilizezi planificarea de marketing aliniată la modelul de afacere online al întreprinderii. Utilizează modelele de aici și aici, care te vor ajuta în planificarea abordării de marketing a întreprinderii.
Comerțul electronic aduce beneficii suplimentare vânzărilor online:
— Profit mai mare realizat prin mai mulți factori:
● Automatizarea afacerii și procese mai rapide
● Disponibilitatea produselor și a serviciilor 24/7 și la cererea clientului
● Marketing direct și personalizat care duce la îmbunătățirea vânzărilor de produse prin direcționare
● Utilizarea datelor disponibile și a analizelor pentru a identifica segmente și produse profitabile
— Baza de clienți extinsă
● Extinderea bazei de clienți care aduce venituri suplimentare
— Asigurarea unui lanț de aprovizionare fără probleme
● magazinele online de succes implementează lanțuri de aprovizionare fără sudură care angajează o serie de companii pentru a livra bunuri către clienți, inclusiv companii de logistică și transport, precum și producători locali. Ia în considerare inovația lanțului de aprovizionare ca parte a digitalizării întreprinderii.
Când decideți să vă faceți afaceri online și să vă configurați site-ul web, modelul cu aceste sfaturi te va ajuta să generezi vânzări online.
Prezența și experiența clienților online
Trebuie să fii conștient de schimbările fundamentale de clienți care se întâmplă atunci când emigrezi în lumea digitală. Aceasta te va ajuta să identifici victorii rapide și te va ajuta să determini cum va arăta viitorul model de afaceri al întreprinderii tale. Pentru a face acest lucru cu succes, va trebui să ai înțelegerea intuitivă a noilor clienți online și determinarea de a remodela afacerea pentru ai servi pe aceștia .
— Înțelege noii tăi clienți din mediu online
— Adaptează modelul de afaceri
Livrarea
Majoritatea afacerilor online trebuie să stabilească politici de livrare. Poți adopta mai multe abordări:
- încorporează prețul de transport în prețul produsului și oferă transport gratuit
- oferă o livrare forfetară
- percepe prețul de transport în funcție de greutate, distanță sau orice alt criteriu
combină diferite opțiuni – de exemplu, oferă livrare gratuită pentru achiziții de peste o anumită sumă și percepe o rată forfetară pentru comenzile sub această sumă.
Plăți electronice
Creșterea afacerilor online, a comerțului electronic și a vânzătorilor cu amănuntul din acest domeniu a adus cu sine o serie de noi opțiuni de plată. Pentru unele întreprinderi mai tradiționale și pentru IMM-uri, plata poate rămâne fizică, cum ar fi plata în numerar la livrare. Cu toate acestea, clienții din domeniul online caută în general opțiuni de plată fără dificultăți, în mare parte aceasta o reprezintă opțiunea de a plăti fără numerar.
Exemplu ilustrativ
O mică brutărie cu trei angajați a avut probleme în a deservi toți clienții săi. Brutăria era localizată lângă școli și universități și deseori avea perioade de vârf în timpul pauzelor școlare. Cei doi angajați care deserveau clienții au fost copleșiți și nu au putut să servească pe toată lumea la timp.
Recent, brutăriei i s-a arătat o nouă aplicație de a face comandă. Dezvoltatorul aplicației a prezentat principalele caracteristici și beneficii și a oferit o perioadă de probă de trei luni pentru un preț de probă destul de mic (10% din prețul obișnuit pentru aceste trei luni, cu o taxă de serviciu redusă), apoi a configurat-o pentru brutărie.
Aplicația a permis clienților obișnuiți să-și stocheze detaliile de plată și să creeze o listă a comenzilor lor obișnuite pentru utilizare ulterioară. Astfel, clienții au putut să comande în avans și să aibă comenzile pregătite până când aceștia ajungeau deja la brutărie. O listă de comenzi era generată automat pentru angajați, iar informațiile despre starea comenzilor erau deja afișate pe ecrane în brutărie pentru a permite clienților să urmărească comanda.
Această digitalizare a comenzilor și a plăților a accelerat procesul de deservire, reducând timpul de așteptare și numărul de persoane din brutărie. Unul din servere distribuia articolele comandate în prealabil, în timp ce celălalt server se concentra pe clienții din magazin și comenzile acestora. Aplicația de asemenea stoca informații despre comenzile și comportamentele clienților, oferind o perspectivă semnificativă asupra atenției individualizate pentru clienți.
Acest lucru a favorizat proprietarului, deoarece pe baza datelor deja colectate, brutăria putea acorda clienților oferte specifice, sisteme de fidelitate și reduceri. În general, acest lucru a dus la o experiență îmbunătățită pentru clienți în mai multe domenii.
Pentru a aprecia ce aplicație ai nevoie pentru afacerea ta, verifică aplicațiile disponibile pe piață și apreciază dacă ți se potrivesc ție. O soluție alternativă ar fi dezvoltarea unei aplicații proprii, care să includă toate specificurile afacerii tale. Această soluție ar implica plata unui cost mai sporit inițial, însă ar evita plata constată a comisioanelor pentru folosirea aplicațiilor terțe.
Reducerea circulației numerarului în economie
Conform Legii 257/2020 sunt limitate următoarele achitări:
— între agenți economici în numerar – 100 000 lei lunar sau 10 000 per tranzacție;
— de persoană fizică în numerar – până la 100 000 lei per tranzacție (din 01.05.2021);
— obligativitatea instalării terminalului de plată fără numerar (point-of-sale, POS) la subdiviziunile unde vânzările sunt mai mari de 500 000 lei în decurs de un an calendaristic.
Legea 845/1992 cu privire la antreprenoriat şi întreprinderi prevede o obligație relevantă stabilită pentru agenții economici este de a efectua în raport cu întreprinderi plăți în numerar în sumă ce nu depășește 10 000 de lei pentru fiecare tranzacție, dar nu mai mult de 100 000 de lei lunar. Respectiv, IMM-urile urmează ca, pentru oricare tranzacție care depășește valoarea de 10 000 lei, să efectueze achitarea prin orice metodă care exclude utilizarea numerarului. Această restricție va fi aplicabilă în particular cu privire la clienții, furnizorii sau alte contra-părți persoane juridice.
Reglementările menționate mai sus, de asemenea, urmăresc limitarea cuantumului la nivel de 100 000 de lei a tranzacțiilor comerciale în raport cu persoanele fizice care nu desfășoară activitate de întreprinzător. În raport cu tranzacțiile efectuate de către persoanelor fizice care nu desfășoară activitate de întreprinzător, pentru nerespectarea acestor reglementări este sancționată întreprinderea. Menționăm că orice plată ce nu depășește 100 000 lei, nu atrage răspunderea contravențională.
În final, cu privire la revizuirea reglementărilor aferente obligațiilor de instalare a terminalelor de plată fără numerar, menționăm că a fost exclus plafonul veniturilor din vânzări de 2 000 000 lei. Astfel, întreprinderile ale căror venituri din anul precedent au depășit suma de 500 000 de lei pe subdiviziune, aferent decontărilor efectuate cu aplicarea echipamentelor de casă și de control, sunt obligați ca până la 1 iulie a anului imediat următor, să instaleze terminale POS.